Kimenőt kaptak a kimonós cimbalmosok

“A Zeneakadémia épületének novemberi bezárására való tekintettel felpörgetett Alma Mater-hangversenyek másodika régen várt és előkészített esemény volt: a Zeneakadémiával és Magyarországgal különleges kapcsolatokat ápoló tokiói MUSZASINO ZENEAKADÉMIA (vagy ha tetszik, Musashino Academia Musicae) SZIMFONIKUS ZENEKARA látogatott el Budapestre, és adott hangversenyt az intézmény professzora és a zenekar állandó karmestere, Berkes Kálmán vezényletével, fiatal magyar művészek közreműködésével.”

“Intermezzóként Kodály Háryjából, illetve Székely fonójából énekelt egy-egy duettet Vincze Klára és Pataki Potyók Dániel. (…) Azt viszont mindenképp elmondhatjuk, hogy igen jól alkalmazkodtak egymáshoz, s együtt fokozottan kedvező benyomást keltettek. A közönség körében nagy sikere volt a cimbalomszólót játszó ifjú japán hölgynek is.”

(Muzsika 2009. november)

Japánban rengeteg tisztelője és követője van az ún.  Kodály-módszernek. Olyan ifjú zenészek is bőven akadnak, akik Budapesten tanulnak, magyar művésztanároknál. A Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskolán már (a magyar) cimbalmon játszó japán fiatalok is megfordultak. A közönségsikert azonban most Farkas Eszter, a Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskola cimbalom szakos növendéke aratta le. Felkészítő tanára: Gerencsérné Szeverényi Ilona.

Reklámok

Véleményed van? ITT és MOST VÁRJUK A HOZZÁSZÓLÁST!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s