Láttam Kodályt tanulni!

Kodály egy országot, és a világ szerencsésebb felét tanította a „ZENÉRE”! Én láthattam tanulni! Pont ötven éve történt és ma is pontosan emlékszem… A Minőségi Hangszer Szövetkezetben voltam tanuló, amikor Kodály Zoltán a cimbalommal kapcsolatban tett látogatást a Szövetkezetben és Bohák Lajos mestertől a cimbalom felépítésével kapcsolatban kért tájékoztatást. Tekintettel arra, hogy tanulói minőségemben a látogatást megelőző műhelytakarítási feladatot megfelelően megoldottam, részt vehettem a megbeszélésen.

Kodály akkor már világhírű szaktekintély volt, de számomra a mai napig példaértékű, amilyen tisztelettel, szinte alázattal beszélt Bohák mesterrel. A kérdései a legapróbb részletekig – még technikai területekre vonatkozóan is – mindig logikusak és lényegretörők voltak. Érdeklődő, kiváncsi tekintetét a mai napig őrzöm. A kíséretében levő fiatalember többször figyelmeztette, hogy a program szerint indulniuk kellene, de a mester azt mondta, hogy ”Ők várhatnak, de mikor tudok még ilyen fontos dolgokról ilyen jóízűen beszélgetni?”. Ehhez persze kellett a kiemelkedően intelligens, kiváló szakember Bohák Lajos is.

Azóta is gyakran jár az eszemben, hogy milyen jó lenne, ha a muzsikusok, zeneszerzők és a hangszerkészítők sok hasonló találkozáson kerülhetnének közelebb egymáshoz és közös ügyeinkhez.

Semmelweis Tibor

Forrás: Hangszer és Zene Online

Véleményed van? ITT és MOST VÁRJUK A HOZZÁSZÓLÁST!

